Wat je zelf kunt doen

Heb je een betalingsachterstand of verwacht je mogelijke betalingsproblemen? Dan kun je een aantal mogelijkheden zelf onderzoeken om je situatie in kaart te brengen en/of te verbeteren.

Nibud

Heb je voldoende inzicht in je inkomsten en uitgaven? Weet je wat er maandelijks binnenkomt en uitgaat? Op de website van het Nibud (Nationaal instituut voor Budgetvoorlichting) vind je informatie over hoe je jouw financiën in kaart kunt brengen en tips over besparingen.

Belastingdienst

Als je persoonlijke situatie wijzigt, kom je mogelijk in aanmerking voor toeslagen, zoals zorgtoeslag. Of misschien kom je in een lagere belastingschijf terecht door de daling van je inkomen. Op de website van de belastingdienst vind je informatie over wat de wijziging van je persoonlijke situatie voor je kan betekenen

Gemeente

Bij veel gemeenten kun je een 'woonkostentoeslag' aanvragen. Dit is een bijdrage in de woonlasten. Hoeveel woonkostentoeslag je ontvangt is onder andere afhankelijk van de hoogte van je hypotheek en je inkomen. Meer informatie over de woonkostentoeslag vind je op de website van je gemeente.

Werkgever

Je werkgever kan je helpen bij het treffen van een betalingsregeling. Je kunt bijvoorbeeld afspreken om een deel van je salaris rechtstreeks naar Nationale-Nederlanden over te laten maken, zodat je hypotheek tijdig wordt betaald en/of je betalingsachterstand kan worden ingelopen.

Geldfit

Wil je weten of je financieel ‘fit’ bent? Doe dan gratis de anonieme test van Geldfit. Binnen 2 minuten weet je hoe je financiën ervoor staan en je ziet direct waar je terecht kunt voor hulp. Zo helpt Geldfit je om grip op je geld te houden of te krijgen!

Wijzer in geldzaken

Onafhankelijk platform Wijzer in geldzaken is een initiatief van de Rijksoverheid en partners. Het platform geeft je betrouwbare onafhankelijke informatie over jouw geldzaken. Daarmee ben je beter in staat om financiële beslissingen te nemen.

Nationale-Nederlanden

Wij willen je zo goed mogelijk helpen bij (het voorkomen van) een betalingsachterstand. Neem daarom contact met ons op als je de hypotheeklasten (tijdelijk) niet meer kunt dragen. Samen met jou zoeken wij dan naar een oplossing. De eerste stap naar een mogelijke oplossing is het in kaart brengen van je financiële situatie.

Service en Contact

We kunnen je op verschillende manieren helpen.

Online bericht sturen

Contactformulier

Inloggen op mijn.nn

Inloggen