Het betalen van je premie

Hieronder vind je alles over het betalen van je premie en wat we doen om betalen zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

Je betaalmogelijkheden

Van betaaltermijnen tot betalen via automatische incasso. Lees meer over je betaalmogelijkheden.

Uit welke betalingstermijnen kan ik kiezen

Je kunt de premie voor je schadeverzekeringen per jaar of per maand betalen.

Waar kan ik mijn betalingen bekijken?

In mijn.nn vind je bij ‘mijn betalingen’ een overzicht van de betalingen voor je ZekerheidsPakket Particulieren.

Betalen via automatische incasso

Betaal je nu via een factuur en wil je dit omzetten naar automatische incasso? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 818 15 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.

Je rekeningnummer wijzigen?

Wil je een ander bankrekeningnummer gebruiken voor de betaling van je premie? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 818 15 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.

Zelf je premie overmaken na een betalingsherinnering

Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is of omdat we niet je goede bankrekeningnummer hebben. We sturen je dan een betalingsherinnering. Je kunt daarna zelf de premie overmaken. Gebruik daarvoor het bankrekeningnummer en betalingskenmerk uit de betalingsherinnering. Als je rekeningnummer niet klopt, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 818 15 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.


Ik ben te laat met betalen, wat nu?

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen. Bekijk de stappen die we volgen als je te laat bent met het betalen van je premie.

Zo helpen we je om alsnog te betalen

1. Betalingsherinnering

We sturen je een betalingsherinnering. Hierin word je aangemaand de premie alsnog binnen 15 dagen te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL29ABNA0462100472 t.n.v. Nationale-Nederlanden Verzekeren Services en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer. Je kunt je premie ook gemakkelijk overmaken via iDEAL in mijn.nn onder ‘Mijn betalingen’. Let op: Het duurt twee werkdagen voordat de iDEAL betaling is verwerkt en zichtbaar is in mijn.nn.

Belangrijk: betaal je na deze herinnering je premie niet op tijd? Dan schorsen we je dekking en kun je geen beroep meer doen op je verzekering.

2. Tweede herinnering: je dekking is geschorst

Heb je je premie na het ontvangen van de betalingsherinnering niet binnen 15 dagen overgemaakt? Dan kan je geen beroep meer doen op je verzekering. Dit betekent o.a. dat schade niet meer vergoed wordt. Ook de kosten voor schade die je bij anderen veroorzaakt, moet je zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen.

Let op: heb je een auto- of motorverzekering? Dan melden we het kenteken af bij de RDW en mag je niet meer met je auto of motor rijden. Daarvoor is een WA-verzekering namelijk verplicht. De RDW controleert dagelijks of auto’s verzekerd zijn. Is je auto langer dan twee dagen niet verzekerd? Dan krijg je van de RDW een boete. Deze wordt verstuurd door het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

We brengen bovenop de premie € 5,- aan administratiekosten in rekening en je hebt 14 dagen de tijd om alsnog te betalen. Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL29ABNA0462100472 t.n.v. Nationale-Nederlanden Verzekeren Services en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer.

3. Laatste verzoek om te betalen

Heb je na de tweede herinnering om te betalen nog steeds je premie niet betaald? Dan kan je inmiddels geen beroep meer doen op je verzekering. Je ontvangt van ons een sommatie; een laatste verzoek om te betalen. Als je na deze sommatie je premie niet betaalt, vragen we incassobureau Cannock om namens ons te incasseren. Je betaalt dan -bovenop de openstaande premie- minimaal € 48,40 aan incassokosten.

4. Incasseren via Cannock

Heb je nog niet betaald? Dan vragen we incassobureau Cannock de premie namens ons te incasseren. De bijkomende incassokosten zijn minimaal € 48,40. Zolang je premie niet is betaald, kun je geen beroep meer doen op je verzekering.

Betaal je niet aan Cannock? Dan beëindigen wij je verzekering definitief en registreren wij je gegevens en de reden dat je verzekering is beëindigd bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Verzekeraars gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen voor je hebben als je een nieuwe verzekering af wilt sluiten.

Je bent weer verzekerd 24 uur nadat we alle openstaande premie hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: je verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.


Moeite met betalen premie

Heb je problemen met het betalen van je premie? Dan loop je het risico dat je (tijdelijk) niet meer bent verzekerd. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Daarom helpen we je graag.

Wat kun je zelf doen?
  • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen.
  • Vraag advies aan een schuldhulpverlener of neem contact op met de gemeente waar je woont.
  • Neem contact op met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op nvvk.eu.
  • Wil je weten of je financieel 'fit' bent? Doe dan gratis de anonieme test van Geldfit. Binnen 2 minuten weet je hoe je financiën ervoor staan en je ziet direct waar je terecht kunt voor hulp.
  • Ga naar wijzeringeldzaken.nl.
Wat kunnen wij voor je doen?

Samen met jou bekijken we graag wat mogelijk is. Bijvoorbeeld het beperken van de dekking. Bel ons op 088 818 15 00. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.